August 29, 2009

كونك بشر لا يعنى انك شيطان او لست بملاك


بصراحة كنت عاوز اوضح حاجة كتير من الناس فهماها غلط
احنا بشر......اى حد بيغلط بيقول الجملة دى علشان يبرر الغلط بتاعة
يا جماعة مش معنا ان احنا بشر يبقى احنا شياطين نعمل كل شىء حرام و مضر و مؤزى و مش بمعنى اننا بشر اننا بردة مش ملائكة و مش نغلط لا ربنا خلقنا بشر ايوة و احنا بقى الى هنحدد إذا كنا عوزين نبقى ملائكة او شياطين مش غلط انك تغلط او عيب لاكن مش تبقى رايح تجاة الغلط و عارف انة كدة و بردة تعملة و تقول انا بشر لا حاول تكون ملاك و بيقول حاول يعنى اية ملاك يعنى شىء كويس صالح محترم عايش مش علشان يضر الى حوالية لا عايش علشان يسعدهم و دة هيادى و هيعود علية اكيد بنفس السعادة الى سببها للبشر
يا ريت نحاول نكون اشخاص كويسين اكتر من كدة بصراحة انا مش متدين اوى و مش قريب من الدين بس والله ناس كتير بتشوفنى و بتثنى علية لية لانى شخص كويس مش بمدح فى نفس لا بس بحاول اقرب ليكم ازاى تكون شخص كويس اوك انت مش متدين بس خد المبدا و الحجات الكويسة الى تبنى عليها حياتك و تخلى الناس تحترمك و الكاس عاوز يوصلك و يكسبك صاحب لية مش الكل بينفكر منك والله انا ناس كتير اوى و اصحابى بيقولوا لية انت ملاك بس انا مش حاسس انى كدة لانى بتصرف بطبيعتى و انت كمان خلى طبيعتك تكون كويسة اتمنى انى اكون وصلت الفكرة ليكم

3 comments:

Anonymous said...

و انا متأكد انك شب كتير كويس كمان :)
بس أنا طلبت أتعرف عليك
بليز اذا فيك تضيف ايميلي عندك بيكون منيح اكتير
باي

غريب said...

وانا بعد متاكد من انك طيب ومحترم

ان شاء الله راح نوصل اصواتنا مجتمعين لكل العالم

احنا بشر يعني قد نغلط ولكن ليس معناتها اننا شياطين

mody-3loshi said...

سعيد جدا بالكومنت بتاعك يا غريب والله و اهلا بيك معنا يا جميل فى المدونة و يا رب تكون عجبتك و إن شاء الله نوصل اصواتنا للعالم كلة و احنا ايد واحدة