November 19, 2009

مشكلتى



مش عارف لية عمرى ما فكرت فى نفس ((لحظة بس مش تتسرع فى الحكم عليةو تقول دة منافق و عامل نفسة ملاك))
اقصد ان عمرى ما فكرت فى نفسى يا ترى انا سعيد و لا حزين و لا لا ديما بفكر فى الى
حواليا يا ترى هما سعداء لانى كان عندى مفهوم مش عارف هو غلط و لا صح الى هو ان سعادتى
هتنبع من سعادة الناس الى حواليا و طول ما هما سعداء يبقى انا هبقى سعيد لاكن للاسف كان كل مرة
بيحصل العكس اول ما اى حد يبقى سعيد احس انا نفسى حزين اكتر لانى اول ما الشخص دة بيحس
بالسعادة على طول بحس انة بيبعد عنى اوى لية ديما كلنا لما بنكون زعلانين بندور على حد يشاركنا
حزننا و لما بنكون فرحانين على طول بناخد الفرحة كلها لنفسنا و بس حتى مش بندور على
مين سبب الفرحة دى معانا او نخلية يشاركنا فرحتنا دى انا انهاردة بس عرفت اية هيا مشكلتى
هيا الحقيقة مشكلتين اولا انى مش كنت بحب نفسى يعنى كنت شايف نفسى ديما مش موجود
مجرد سراب و السبب شعور الى حواليا الى انا السبب انة انتقل لية بكل سهولة و المشكلة التانية
الخوف الى ديما ملازمنى خوف من كل حاجة خوفى نابع من انى خايف اصلا ان الشىء دة يضيع
منى و دة الى مخلينى مش عاوز يكون لية اى حبيب او صديق مع انى فى اشد الاحتياج ليهم الاتنين
مع بعض النهاردة حاولت ازرع فى قلبى حياة جديدة قوية كل الى فيها جديد شخصيتى حياتى طريقة تفكيرى
بمعنى اصح اتولد من جديد عارف انة صعب و ان الطريق مليان بالعقاب لاكن اتمنى انى اوصل لهدفى و لازم اوصل لية

4 comments:

غريب said...

يعني بالله ده هو السبب اللي رديت بيه علي امس

ياسيدي ما في مشكلة

بس اهم حاجة المصقعة

ZIZOU said...

اولا كلامك كثير فهمه وعجبني كثير لانك قدرت توصل الى درجة تقدر توصف فيه هذا الشيء الجميل الصراحة وبلا نفاق كما قلت انا تقريبا لي نفس الحالة تقريبا لكن تفسيري لها مختلف شوي ازاي...
بص الصراحة انا دايما معتقد اني راح اكون سعيد اذا كان الي حوليا سعيد بس ارجع اكتشف في عز فرحهم ازعل مش عارف ليه لكن ما بين ... صحيح ازعل على نفسي ولكن ما أبين ابدا فكرت في هذا الشيء كثير قلت يمكن لأني انانني بس مش أنانية الي نعرفها ولكن نوع أخر أني أحب لنفسي كما أحب لغيري ولهذا الشيء احزن لما أشوف اعز ناسي سعداء لكنهم ما بيعرفوا شيء فاخذ نفسي بعيد واشكر ربي على كل شيء واتمنالهم كل خير
ما بعرف إذا فهمتني لكن صح الشرح يطول لكن حاولت أني اقلك انك تشبهني كثير وأفكارك تقريبا هي أفكاري
على فكرة انا كثير شكرلك على مرورك الي دايما منتظره على مدونتي الصراحة ما في موضوع الا وعلقت عليه مشكور كثير كثير .احبكم -

mody-3loshi said...

غريب
دة سبب بسيط اوى من ضمن اسباب كتير تانية
زيزو
مرسى ليك كتير على فهمك لكلامى
والله فهمتك صح هو ممكن يكون العيب فينا احنا احنا الى ممكن نكون حساسين زيادة عن اللزوم او عاوزين قدر من الاهتمام اكبر شوية لاننا فقدناة طول عمرنا يمكن

و اكيد طبعا احنا متشابهين فى الافكار و إلا مش كنت كل شوية انط عندك فى المدونة اشوف مواضيعك و ارخم عليك بتعليقاتى خخخخخخ

NakedBoy said...

عزيزي
عندما تحتاج ان تبث حزنا لا تبث الا الى القلم والورق فهم خير منصت لك ودائما في انتظارك
لا تجعل الناس يأخذون عنك فكرة انك دائما حزين
تغلف بالسعاده امامهم هذا ما يريدونه وهذا ما يفعلونه ايضا
اعتقد ان المشكلة تكمن في عقولنا فنحن دراما كوينز نحب الدراما انا اعاني من نفس الشي :)