August 8, 2009

كلمة بابا....!!!!


اممممممممممممم........................
بابا
كلمة عمرى ما حستها ابدا........
عمرى ما حسيت بالحنان من بابا كانة مجرد شخص بارد الاحساس .....
كل ما يهمة ان يعمل فقط و يصدر الاوامر افعل كذا و لا تفعل كذا البس كذا و
لا تلبس كذا لا تسهر متاخر لا تخرج نام ذاكر انت فاشل انت دماغك ناشفة
انت مختلف طول عمرك لا للكمبيوتر لا للموبيل انت لسة صغير
مفيش حاجة بعملها بترضية ابدا شايفى شخص ليس لة اى حق ان يتخذ قرارة بنفسة
كم اكرة هذة الكلمة التى تمثل لى العذاب................. عدم الامان و الرغبة فى النفور
من اى شخص يحمل هذا الاسم .......بابا
بابا اليوم و بكل حرية وجرأة اقول ليك انى بكرهك و عمرى ما حبيتك
و لا هحبك لانك شخص مش تستحق دة
و اقول لك ايضا انك شخص اشمئز منة كلما رايتك او كلما قبلتى و انننى
لا احبك على الاطلاق و اتطوق الى اليوم الذى اذهب فية الى بيت
غير بيتك الذى كرهتة بسببك لم احبك و لا احبك و لن احبك يوما........ انت
شخص بلا اى احساس و بلا اى رحمة .....بااااارد
اننى اعتبرك مجرد شخص تعودت على رايتة كل صباح و طوال اليوم ليس إلأ
اكرهك و لن احبك ابدا ايها الشخص............لا تستحق كلمة بابا



6 comments:

scarnoo said...

تحياتى,,,, كلماتك جميله ,,, حديثك عن نفسك ,,, فلسفتك عن عالم الاخيار والكذابين اعجبتنى ,,, دعوتك ان نحاول بجهد ان نكون جانحين للخير (ملائكيين ) ولكن صراحه صدمتنى باحاسيسك المتضاربه ومتعارضه مع ماتدعو الكل له مع الاغراب الاصدقاء الاحباب ,,,,,, وتنكره وتجحد به على المدعو بابا ,,,, غريبه !!!! فليس بسبب انه لايمكن ان يتقبل مثليتك ككل الاباء يجد منك هذا الجفاء ,,, ارجوك طبق دعوتك للجنوح نحو الخير وحاول ان تكون ملائكى معه

mody-3loshi said...

بجد اشكرك كتير على تفاعلك و والله فرحان اوى بالكومنت بتاعك على البوست بس عاوز اقولك حاجة الشخص دة لو ملاك بحق و حقيقى عاش معاة هيتحول لشيطان بسببة
لانة شخص مش يستحق اى شىء انا مش بكرة لدرجة الموت لاكن باشمئز منةو هو مش محتاجنى اصلا انا كل الى عملتة انى بعت عنة و بعاملة زى اى شخص عادى و هو مش فارقة معاة لانة اعتقد عمرة ما سمع عن شىء اسمة حنية ولا يعرف معناها

guy from web said...

انا هم اعاني من نفس المشكلة
كنت اظن انو ماكو تواصل مع ابي
وكنت اتوقعه لا يحبني
ولا يبالي بي
بل يبقى في انتقادي
لكن بمرور الوقت ادركت مدى حبه
مدى اهتمامه
مدى خوفه
انه ابي
ولكنه الغرور الذي يبعده والكبرياء
اعجبني اعلق على هذا الموضوع رغم روعة المواضيع الاخرى
ولكن وجه التشابه اجبرني على التعليق هنا

mody-3loshi said...

مرسى ليك على التعليق على
بس انا بابا حالة مختلفة تماما 360 درجة عن اى اب فى الدينا يعنى مش تقيس علية اى حاجة انا مش جحد علية و لاكن انا مش متقبلة مش اكتر

Anonymous said...

يعني باختصار هاد ابوك يازلمة مو رفيق بترميه وبترافق واحد غيرو هاد اب ومن حقو يصرخ عليك وكمان يضربك اذا اطر الامر كمان بعد عمرا طويل بس الله اخد امانتو والله لاتاكل حالك اكل وهاد الحكي عن تجربة من عقلي اذا بدك نصيحتي كساب رضاه يازلمة انا ابي متوفي من شي 3 سنوات مات وهو رضيان علينا والله لو لا سمح الله غضبان من وين بدك تجيب اب يرضا عليك غضب الاب من غضب الرب ماعم بعطيك مواعظ بس عم وعيك لشغلة لسا ماجربتها انا من الموضوع فتت وحبيت علق ولا تواخذونا طولنا عليكن ســـــــــــــلام

mody-3loshi said...

اوك ماشى من حقة دة كلة بس لما يكون فى سبب مقنع
من من دون سبب و كمان انا اعتقد ان من حقى انى احبة او اكرة هو مش هيجبرنى على دة
و لو كان الشخص الى هو بابايا دة باباك انت صدقنى عمرك ما كنت هتقول كدة والله