August 8, 2009

اخترت حياتى


صباح الخير على عيونكم جميعا
انا النهاردة متفائل اوى مش عارف لية :)
النهاردة اخت قرارات كتير اوى فى حياتى و ناوى إن شاء الله ابنى مستقبلنى عليها و حياتى كلها عموما
و اختها بعد مشوار طويل من العذاب و الصراع الى طبعا كلكم عرفية و عشتوة قبل كدة انا اليوم قررت اعيش حياتى بكل ما فية
و مش هخلى اى شىء يكون عائق لية لا دين و لا عادات و لا تقاليت مختلفة و رجعية اليوم اخترت حياتى ان اعيشها باسلوبى انا مش باسلوب اى حد تانى ...........انا كنت شخص بيتاثر اوى بالى حوالية....... لاكن من اليوم هكون انا مش هكون غير نفسى و بس مش اى حد تانى
مررت بصراعات كتيرة اوى لكى اصل لهذة القرارت و اخيرا وصلت ليها
و لاكن خطر ببالى غيرى يا ترى هيعمل اية فى حياتة يا ترى هيفضل فى الصراع الى فية بين دينة و مثلية بين مجتمعة و عادتة وتقاليدة و حريتة بين حياتة و بين قوانين ظالمة انا فكرت و اخترت
مش مهم سنك كام و لا عملت اية قبل كدة المهم تبدا من جيد تبدا صح وو تغير حياتك للاحسن
و انت كمان لازم تفكر و تختار مش تفضل كدة اقعد مع نفسك و فكر و شوف انت عاوز اية و هتعمل اية فى حياتك و فكر كويس و مش تندم على اى شىء و كون نفسك و بس لان كل الى هتعملة يا هيعود عليك بالضرر او بالنفع علشان كدة مش تكون غير نفسك و بس
ها يا ترى فكرت هتكمل حياتك ازاى.....؟؟؟؟؟!!!!!!!!

No comments: